گزارش سالانه انجمن خیریه اطفال به ما نیاز دارند
داكتر زرمینه ز مان وطن یار داكتر زرمینه ز مان وطن یار

انجمن اطفال به ما نیاز دارند یكی از جمله پروژه های محدود خارجی است كه به اطفال نیازمند در ا فغانستان كمك طبی میرساند .این انجمن بار اول در سال ۲۰۰۱ به ابتكار یكعده افراد بشردوست تأسیس شده و هدف ٱن رسانیدن كمك طبی به اطفالیكی در جریان جنگ مجروح و معیوب شده اند و آ نهایی كه امراض شان در افغانستان غیر قابل علاج اند شرایط و امكانات تداوی را در كشور آلمان مساعد میسازد .اطفال بعد از انتقال شان در ٱلمان درشفاخانه هاییكه قبلا برایشان تعین شده تداوی و از طرف فامیل های مهماندار پذیرایی ٫عیادت و نگهداری میشوند تا مدتی كه صحتمند شده ودوباره به افغانستان باز گردند . در صورت لزوم ادامه تداوی بعدی ٱن در افغانستان با دوش انجمن میباشد.

طوریكه به همه همو طنان گرامی ما روشن است كه جنگ و نفاق در افغانستان مشكلات و زجر های فراوانی به جای گزاشته و از جمله بنیاد های عرضه كننده خد مات صحی در اكثر موارد یا كاملاء ازهم پاشیده و یا در صورت موجودیت غیر مؤثر است كه تاءسیس این انجمن به منظور سهمگیری در تسكین رنج و حمایت از مردم عذاب دیده مابوده و تا حال ۵۰۰ كودك ونوجوان كشور را یا از مرگ نجات داده  ویا نود در صد به سلامت معالجه كرده كه از جمله اضافه از صد طفل درسال ۲۰۰۸بوده كه در فبروری امسال به مبلغ ۱۱۰هزار ایرو طیاره را به كرایه گرفت كه حامل ۶۲ طفل صحتمند به افغانستان وآوردن 68 طفل مریض به آلمان بود و بعدٱ سه مرتبه اعضای انجمن اطفال صحتمند وادویه مورد نیاز رابه كابل انتفال دادند  . 

درین اواخر سال  ۲۰۰۸ انجمن  اطفال به ما نیاز دارند ٱمادگی پرواز هواپیما دیگری را دارند كه انتقال دوباره اطفال ضحتمند را به افغانستان و ٱوردن  ۶۰ طفل مریض عاجل را با ٱلمان خواهد داشد . برای همه اطفال شفاخانه هاییكه تداوی ٱنهارا با دوش خواهد گرفت٫ معین شده  و در جستجوی فامیل های هستیم تا از اطفال مراقبت كنند.

 انجمن بر علاوه تداوی اطفال مسؤلیت و نگهداری انها را در صورت لزوم بعد از برگشت شان به كابل به عهده دارند كه فعلأ  ۷۰ طفل در انترنات كابل مصروف زندگی وآموزش تعلیم میباشند .این انجمن موازی به كارهای خیریه ٫ایجاد پروژه تداوی مرض شكركه متشكل از ٱوردن دوكتوران به ٱلمان وترجمعه كتاب های طبی و ٱماده ساختن انسولین برای مریضان میباشد .همچنان سپانسر صد ها فامیل را به دوش دارند .

انجمن به خاطر مؤفقیت در كارهای خیریة خود از طرف مؤسسات مختلفه توسط جایزه های تقدیر شده همچنان  هموطنان عزیز ما از كار های ماقدردانی نموده و در جهات مختلفه با درك مشكلات مردم ما به كمك  محتاجان و یاری درماندگان و معیوبین كه انسانی ترین عمل است پرداخته اند  .جایز میبینم كه ازطریق این دریچه های كوچك انتر نتی ازانجمن ها وشخصیت ذیل  سپازگزاری میكنم :

ـ از تمام هموطنان عزیز ما كه از اطفال مریض روز ها ماها و بلاخره سال ها نگهداری نموده اند در حالیكه هیچ نوع قرابت خانوادگی با ٱ نها نداشتند فقد براه خدا ٫انسانیت و هم وطنی به انها یاری ومدد رسانیدند.

ـ انجمن های مختلفه اجتماعی هر یك :

ـ انجمن كلتوری مسجد انصار كه در پیدا كردن فامیل برای اطفال مریض در ٱلمان وجمع ٱوری پول برای خانواده های شان در افغانستان ما را یاری رسانیدند تنها در روز عید مبلغ دو هزار ایرو با اطفال نیازمند كمك نمودند.از خداوند پاداش بزرگی برای شان خواهانم و ٱرزوی توانایی بیشتر وسلامت كامل شان را دارم در رأس محترم حاجی صاحب قیومیی .

ـ انجمن دوكتوران افغانستان در ٱلمان كه در پیداكردن جای  تداوی مجانی برای اطفال مریض ما را یاری رسانیدند .همچنان در محافل  مختلفه شان برای اطفال كمك مالی رسانیدند. در رأس محترم داكتر صاحب دادرس

ـ انجمن افغانها مقیم ماربورگ كه دو طفل ما را اسپانسر شده و در پیداكردن فامیل ها و عیادت و نگهداری اطفال سهم بزرگی داشتند از جمله محترمه مریم جان ومحترمه شیما جان غفوری .

ـ انجمن افغانها مقیم بدهامبورگ كه از فروش مواد غذایی مبلغ ۴۰۰ ایرو با انجمن اعانه دادند دررأس محترمه ماری طاهری ٫ شورای زنان شهر فرانكفورت در محفل تجلیل از روز مادر از فروش تكت لاتری مبلغ ۳۰۰ ایرو را به اطفال معیوب كمك كردند در رأس محترمه نسرین منصور

ـ شورای مهاجرین فرا نكفورت در محفل روز عید از فروش تكت لاتری مبلغ ۲۲۰ ایرو رابه انجمن كمك كردند .در رأس محترم داكتر صاحب بارز .

ـ انجمن های بیرون از ٱ لمان هر یك انجمن افغان های مقیم سلواك ٫ انجمن افعان ها مقیم هالند٫ انجمن زنان روشن در رأس محترمه انیسه دهزاد و انجمن افعان ها مقیم سویدن از دعوت نمودن و سخنرانی ما در محافل شان پشتیبانی و همكاری شانرا با ما ابراز نمودند .

رادیو ها و تلویزیون ها ذیل انعكاس دهنده كار های خیریه ما بودند :

ـ تلویزیون ٱریانا ٱمریكا محترم تیمور شاه حسن

ـ تلویزیون ٱریانا افغانستان

ـ رادیو پیام زنان محترمه فریشته حضرتی.

ـ رادیو صدای ٱلمان محترمه نادیه فضل .

ـ رادیو ٱزادی ٱمریكا .

ـ رادیوی بی بی سی

ـ سایت های انترنتی خاوران ٫مشعل و روزنه.

ـ و رسانه های جمعی ٱلمانی

شخصیت های فرهنگی ما قرار ذیل اند :

ـ محترمه پلوشه جان ومحترم شریف فقیرزاده ٫محترم سمیع رفیع ٫محترمه انجیلا جان پگاهی ٫محترمه صنم جان عنبرین كه با گردانندگی و اشعار دلپذیر شان رونق محفل خیریه ما بوده انداز اشتراك و همبستگی فرد فرد وطن دارانم اظهار سپاس میكنم .

 علاوه میكنم كه اتحادیه اطفال با ما نیاز دارند سازمان سیاسی نبوده بلكه مجمع رضاكاران و مركز انسجام انسان های است كه به هر دلیل خودرا از مشكلات مردم دور نمیدانند . بیایید همه باهم از روی احساس هموطنی و پر عاطفگی به كودكان معیوب و محتاج اندیشه كنیم زیرا دستگیری درماندگان ٫درمان درماندگان روان توانگران است ما كه شكرنسبت درماندگان توانگرانیم ولی غربت از دیار نازنین ٫دوری سرزمین و غم مردم رنجور افغانستان اندوه اندكی نیست .بیایید این غم هارا با نیكوكاری و دلسوزی های انسانی نابود كنیم و سهم خویش را در درمان كودكان ٱن چشم براهان یاری طلب ادا نماییم .   

در ابعاد ذیل میتوانید ما را یاری برسانید !

ـ  نگهداری اطفال مریض در طول اقامت شان در ٱلمان .

ـ پیدانمودن شفاخانه ها بخاطر تداوی اطفال مریض .

ـ عیادت ویا انتقال اطفال به شفاخانه ها .

ـ كمك مالی با انجمن به شكل اسپانسر شدن اطفال بی بضاعت .

در صورت لزوم میتوانید با ما به تماس شوید

                 zarmina_zaman@yahoo.de

 

با عرض  حرمت

داكتر زرمینه ز مان وطن یار عضو هیأت رهبری و مسؤل بخش مركز اتحادیة اطفال به ما نیازدارند


December 21st, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي